PSYCHOLOGEN EN SOCIALE MEDIA

   [ terug naar de activiteitenlijst ]

Moeten psychologen zich professioneel wagen aan sociale media?
De meningen zijn verdeeld. Sommigen vinden de stap van psycholoog naar sociale media broodnodig, anderen vinden dit overbodig tot ronduit ongepast.
Maar wat zijn precies de voordelen, nadelen en vooroordelen? Moeten klinisch psychologen zich anders opstellen dan bedrijfspsychologen? Is reclame voor een praktijk gepermitteerd? Aanvaard je chat-aanvragen van cliënten?
Rond deze en andere vragen organiseert GAP op donderdag 31 januari een workshop.

Jurgen Coetsiers, (CTO bij TCS Digital World) schetst enkele do's en don'ts in sociale media. Nadien komen ervaringsdeskundigen aan het woord. Klaar Hammenecker bijvoorbeeld is als kinderpsychologe aanwezig op FaceBook en vertelt over haar beweegredenen en ervaringen. Ilse Jansoone discussieert mee vanuit haar ervaring als HR manager bij NetLash/bSeen/Wijs.
En er is uiteraard ook ruimte voor de inbreng van het pubiek.

Praktisch

De workshop gaat door op donderdag 31 januari om 19u in de gebouwen van de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Henri Dunantlaan 2 in Gent. Aan GAP/GALOP leden en aan studenten psychologie (UGent) vragen we 5 EURO deelname in de kosten. Niet-leden betalen 10 EURO.

Inschrijven

Inschrijven is niet meer mogelijk.